lördag 24 april 2010

Leon, Spanien, El Camino, Santiago de Compostela

Packade vaskan enligt konstens alla regler, kontrollerade att jag inte glomt nagot under sangen, fyllde vattenflaskan och begav mig ner mot receptionen i forhoppning om att frukosten skulle serveras en timme tidigare an enligt schemat.

Fragade i receptionen pa knagglig spanska om det var mojligt att fa frukost lite tidigare, varpa receptionisten sag forbryllad ut och borjade livligt forklara skillnaden mellan frukost och middag. Klockan atta pa kvallen ater man middag! Hon angade vidare ett tag innan jag fragade vad klockan var, och jag hade tagit fel pa tolv timmar. Hur detta ar mojligt vet jag inte.

Vi skrattade nar vi insag min forvirring, och jag forklarade att jag hade rest i fyra dagar, och att nar jag antligen fick sova blev tidsomstallningen fel. Det ar alltsa kvall. Solen skiner. Det blir en vandring i staden istallet, innan jag sover tio timmar till. Efter sa manga dygn pa bussar behovs det nog.

1 kommentar:

Tant Anna sa...

Vad härligt att ni kom iväg :) Vad är det tänkt att ni ska göra. Pilgrimsvandra i Spanien? Det har jag hört mkt gott om.. mysigt. Kram