måndag 16 november 2009

Miami, forts.

Jag kan förmodligen titulera mig som världens sämsta bloggare.

Hur som helst.

Miami fick mig i sitt grepp och igår bokade jag biljetten härifrån - 27 november - det blir alltså några dagar i Chicago och sedan hemfärd. 

Sedan jag skrev sist har jag hunnit med en roadtrip upp till Atlanta och Athens i Georgia där vi träffade vänner och vandrade bland höstlöv i ett landskap som påminde om hemma. För en knapp vecka sedan började jag följa med en kirurg på hans uppdrag för att få lite mer inblick i vad yrket handlar om. Kanske att intresset börjat födas igen.

I helgen var vi hundvakt åt två skräckinjagande hundar.

Nästa helg ska det nog campas i Everglades, en nationalpark som upptar en tredjedel av Floridas yta. Där ska det finnas alligatorer, skallerormar, svarta björnar och pantrar.

1 kommentar:

Martin sa...

Verkar som att du har det bra, tycker jag. Bra! Everglades är härligt, har svaga minnen av en båttur i ett väldigt, väldigt stort träsk. Hoppas du kommer gilla det!