måndag 26 oktober 2009

Chicago-Bloomington-Chicago


Mina ord kanns ganska trogflytande men nu ger jag mig pa annu ett inlagg.

Chicago var tufft. Vi kikade runt i Millenium Park och tog en massa bilder i en bonformad spegel och tittade pa folk utkladda till pirater och brudpar med foljen. Efter allmant tunnelbaneakande, valbehovlig middag och second hand-shopping hamnade vi pa en show med flintskalliga, blaa man som spelade pa trummor och kastade farg pa varandra.

Det tar drygt tva timmar att kora mellan Bloomington och Chicago, sa efter en natt hos Stephanies foraldrar akte vi tillbaka hit.

Just nu ar hon i skolan och jag forsoker att organisera mitt liv och resande en aning. I skrivande stund vantar jag pa ett mail fran ett stalle i Chicago dar de tar hand om hemlosa kvinnor och barn, min tagbiljett ar bokad for imorgon bitti och tanken ar att jag ska jobba med dem i en vecka innan jag aker ner mot Miami.

Igar bakade jag kanelbullar.

2 kommentarer:

Ida sa...

Du är så frän, gör så många tuffa saker. Jag följer din resa. Vill helst vara på samma ställe! Kram kram / Iddi

Tant Anna sa...

Vad spännande med härberget för hemlösa, du är så häftig. Här händer inte så tuffa saker. Men idag har jag varit i jämtland, där var det snö :)