söndag 3 januari 2010

En vecka kvar

Ja, det blev inte så mycket av det tänkta bloggandet från det stora landet i väst. Men när jag om en vecka färdas österut är planen att vara lite mer flitig. Mycket mer flitig. För oroliga föräldrars skull.

Biljetten till Kolkata har varit bokad sedan mitten på november och när jag lämnar Borlänge tågstation på måndag (11/1) morgon väntar mig en dygnslång resa med stopp i London och Mumbai.

Min enda egentliga oro den här gången är att jag inte oroar mig. Jag tror mig ha allt under kontroll - någon väntar på mig när jag landar, jag vet hur saker fungerar, känner staden och människorna. Tror jag. Men det sägs vara långt mer omtumlande andra, eller tredje, gången man åker tillbaka. Sist gick allt på autopilot, man gjorde vad man var tvungen för att orka med. Kanske att tiden av bearbetning gjort mitt hjärta till en öppen måltavla. Det återstår att se.

Men kläder ska sys och väskor ska packas, reseförsäkring ordnas och distansstudier likaså. Lite jobbiga avsked på det och jag är klar att åka!

Inga kommentarer: