söndag 17 januari 2010

Koldchock

Det ar isande kallt i Kolkata idag och att utfora all sin tvatt (inklusive lakan och dyl) skulle visa sig vara en dalig ide. Morkret har lagt sig och tvatten hanger blot pa taket. Losningen pa problemet drojer.

Indierna vandrar omkring i halsdukar och stickade slipovers medan jag undrar varfor jag inte lyssnade pa mors rad. Hoppas innerligt att varmen amnar komma imorgon.

Ingrid har legat sjuk men ar antligen pa fotter och jag och Daniel spenderade formiddagen i en kyrka har i narheten. Det ar ju massa hos systrarna varje morgon, men som protestant tillats man inte delta i nattvarden. Organisten i den har kyrkan var valutbildad inom svensk musikkultur och sjong Dancing Queen for mig, men det var bara borjan. Efter gudstjanstens slut bad han mig och Daniel (kyrkan var tom vid det har laget) att satta oss pa forsta raden, och han sjong for oss med sin mobiltelefon som komp. I mikrofonen. Allt fran smoriga psalmer till Beatles och popsanger. Allt med storsta innerlighet och allvar. Vara applader ekade i den stora salen.

Det blir en aterbesok nasta sondag, Ingrid maste fa uppleva hans sanger.

I morgon vantar Kalighat. Jag ar lika radd som forvantansfull.

2 kommentarer:

Stephanie sa...

I'm praying for you at Kalighat! Please tell anyone and everyone hello for me. God will teach you lots and lots. I'm so excited to talk with you (well, write) about Kalighat. Lovelovelove!

Stephanie sa...

Oops. That was me. I was logged into the wrong account. Silly.