fredag 29 januari 2010

Kraka i koket

Saker borjar sa sakteliga rulla pa igen, jag har precis varit och andrat tid for mitt jobb, sa fran och med imorgon kommer jag att jobba eftermiddagspass pa Kalighat.

De senaste dagarna har bjudit pa en hel massa matlagning, stad och tvatt - nagot som kan lata betungande men ar motsatsen. Vi har inte mycket utrustning i lagenheten, an mindre pengar, sa nagon far ibland ata med trasleven och overbliven mat forvaras i tekoppar i kylen. Forsta morgonen nar jag oppnade dorren till koket var en banan forsvunnen och resterande lag pa golvet. Vi undrade vem som lag bakom stolden och enades om att en fagel maste kommit in genom halet i taket och tagit den... eller en apa.

Pa mandag borjar distansstudierna i Medicinsk grundkurs och pa tisdag ska jag till en skola och halsa pa min systers fadderbarn.

Just nu ar jag utmattad efter en svettig bussresa med tillhorande lang promenad sa jag ska registrera mig pa csn och sen bege mig tillbaka mot det andningshal var lagenhet utgor. Jag ser fram emot att prata med grannarna, traffade tva kvinnor pa taket i morse nar jag hangde tvatt, men de sa inte sa mycket.

Inga kommentarer: