fredag 15 januari 2010

Rattjakt

Jag villade bort mig pa slingriga gator under morgonens promenad, och fick till min fortjusning se en kattstor ratta bli jagad av en gathund. Jakten var lyckad och hunden bar stolt den feta rattan i munnen. Lite senare hoppade en kraka efter en liten mus, men dar kom musen undan med livet i behall.

Vi var och registrerades i gar, och trots att det i princip var fullt pa Kalighat lyckades jag fa en plats. Sa tanken ar att framover jobba med sjuka och doende kl 8-12 varje dag. Forra aret kande jag ingen onskan att ens se stallet, men trots radslan over att det blir for jobbigt kanner jag anda ett behov av att prova det nu. Om jag efter en dag eller vecka skulle kanna att jag vill jobba nagon annanstans ar det bara att byta.

Jag tycker mig redan marka en temperaturhojning, aven om den ar marginell. Insikten om att jag faktiskt ar har... pa riktigt... ja, den drojer, men aven den kommer sakta och sakert. Att ga omkring pa gatorna bland dofter och ljud, manniskor som stadar, lagar mat, eldar, leker, handlar, styckar kycklingar. Det ar en upplevelse svar att forklara.

Hundvalparna ar annu vid liv, jag klappade pa dem innan jag gick hit.

1 kommentar:

Lovisa sa...

Du är i Indien igen! Knas :) Hoppas du får fortsätta behålla hälsan. Hur går det med Danny boy? Tänker på dig i ett kallt, förfärligt blåsigt Malmö. Tacksam för vår fika under jul! KRAM