torsdag 14 januari 2010

Valplycka!

Pa vag till internetcafeet passerade jag en kartong med tre valpar. Mannen som satt hos dem berattade att deras mamma dott och att de bara var elva dagar gamla, tre av sex var doda, men de som levde matades med nappflaska. Det var dags for matning just nar jag kom, sa jag fick satta mig pa huk med en valp i knat och mata! Har fortfarande kladdig mjolk pa handerna. De hade fortfarande inte oppnat ogonen och var gatukorsningar deluxe, men ah, sa sota.

Dagarna gar ganska langsamt, vi har annu inte borjat jobba men ska ivag och registereras i eftermiddag, sa efter det borde saker och ting komma igang. Trottheten racker och blir over ana, med jet-lag och bombardering av intryck.

Halsan ar sasom man kan onska, sangen hard och duschvattnet varmt, om man tappar upp det i en hink fran ratt kran.

Pratade just med storebror som sa att det var -20 hemma... Det kanns avlagset. Nu ska jag halsa pa valparna igen och sen bege mig mot rummet for att sova en stund. Kattungar finns det ocksa, nagra bor pa hotellet. En av dem forsokte folja med mig in pa rummet, men jag anar att de inte ar rumsrena, sa har ska inte adopteras nagra kattungar. Aven om det ar svart att lata bli...

1 kommentar:

Tant Anna sa...

Vad underbart att läsa din blogg. Hoppas du fortsätter skriva under din vistelse :)

Kram