onsdag 20 januari 2010

Insektsbett

Under gardagen upptackte jag sma insektsbett over hela kroppen och framat kvallen var kladan sa olidlig att jag lyckades sova endast med hjalp av en somntablett. Enligt kallor ska jag ha klagat och rivit hela natten anda, men minnena ar vaga. Diarre framat morgonkvisten och en begynnande forkylning. Var forbi ett apotek och fick en salva mot kladan, jag tror den lindrat. De visste dock inte var betten kom ifran, nagon pratade om allergi men jag tror det ar fran den extra ullfilten jag sov med haromnatten. Den maste ha varit hem at bitande kryp.

Alltsa inget jobb idag. Jag dromde om sno och is och hemlangtan kryper nara i dessa tider av obekvamlighet.

En jamande katt hoppade precis upp i knat och borjade vandra over tangentbordet. Katterna har ar smala, inte tjocka och fina som Wilmis.

Inga kommentarer: