lördag 30 januari 2010

Sondag

Det ar sondag morgon och for ett tag sedan begav vi oss ivag pa jakt efter ett internetcafe. Efter en kort promenad hamnade vi har, och eftersom att mina distansstudier drar igang imorgon kommer jag nog vistas har en hel del.

Igar var jag tillbaka pa Kalighat efter att ha varit borta i over en vecka. De flesta patienterna var kvar, och nagra nya hade tillkommit. Daribland en ung kvinna, kanske i min alder. Hukad over diskbaljan pratade jag med en man fran Irland som berattade att han hjalpt till att begrava en liten flicka tidigare under morgonen, de behovde nagon som kunde bara kistan.

Ingrid ar sjuk for tredje gangen, den har gangen forkylning, men jag aterhamtar mig dag for dag. Ringde lakaren igar och fick provsvaren fran bajsprovet; inga bakterier fanns att hitta. Sa antingen var antibiotikan forgaves, eller sa hade jag en bakterie som inte syntes. Jag ar frisk nu i alla fall, det ar val huvudsaken, men om det blir en nasta gang tackar jag nej till medicinerna.

Idag ar det volontarernas dag och en av systrarna ska prata pa ett tema annu okant, sa jag beger mig dit och vantar med Kalighat till imorgon.

Vi har en decimeterlang odla i var lagenhet. Den ar mycket obehaglig men Daniel sager att den ater insekter.

Inga kommentarer: